Monday, January 14, 2008

Review : Arsenal Sekadar Seri 1-1 Dengan Birmingham

Tak banyak yg saya boleh ulas tentang perlawanan ini sebab saya sendiri tak berkesempatan untuk melihat bagaimana perlawanan ini di tv. Saya juga agak kecewa dengan pihak ASTRO kerana tidak menyiarkan game ini secara LIVE. Diorang lebih mengutamakan Liverfool yg main ntah ape-ape daripada Arsenal yg bagus ini.Tapi keputusan yg diterima ini sangat mengecewakan kerana dengan keputusan seri itu, ManKayu berjaya memintas kedudukan the Gunners sebagai pendahulu liga.

Arsenal memperoleh gol awal menerusi jaringan penalti Adebayor setelah Eduardo dijatuhkan dalam kotak penalti. Birmingham pula mendapat gol menerusi Garry O'Connor yg menanduk masuk hantaran sepakan sudut bekas pemain Arsenal, Sebastian Larsson.

Beritkut adalah statistik perlawanan yg diambil dari SkySports. Jelas sekali Arsenal mengawal permainan tetapi takde finishing yg tepat.

Arsenal Team Statistics Birmingham City
1 Goals 1
1 1st Half Goals 0
6 Shots on Target 2
8 Shots off Target 1
8 Blocked Shots 1
14 Corners 3
8 Fouls 11
1 Offsides 2
1 Yellow Cards 2
0 Red Cards 0
87.5 Passing Success 61.9
22 Tackles 39
86.4 Tackles Success 74.4
68.3 Possession 31.7
58.2 Territorial Advantage 41.8

p/s : Maaf kerana tiada rating pemain-pemain kali ini. Sebab saya tidak tengok game tersebut. Saya x suke kalo tengok yg bukan LIVE.huhu

1 comment:

  1. aku pun kecewa gak..bila x dpt tgk live.. tggu punya tunggu tgk kuar keputusan jer.. ampess tul..
    x tahan dok kene kutuk dgn org mank,...

    ReplyDelete